woensdag 6 mei 2015

Chateau Bambi/Rouge

Een iets andere blogpost maar ik hoop dat jullie het leuk vinden!
Vandaag (5-05-2015) was ik in Belgie namelijk in Huy. Dat is een stad in de provincie Luik.
Ik ging met mijn moeder en haar vriend, we moesten erg vroeg opstaan namelijk om 07:45. Rond een uurtje of 08:45 vertrokken we en we kwamen om 11:00 aan in Wanze (ook in de provincie Luik), maar daar was het niet terwijl er op het internet stond van wel. Na lang zoeken lukte het niet en we hadden rond gevraagd en ze hadden er ook nog nooit van gehoord. Toen gingen we maar kijken op het internet en stond er ineens een ander adres namelijk in Huy.


Toen we er heen reden moesten we een soort van berg op, toen langs een boerderij en ineens zagen we het chateau! We waren erg blij want ondertussen waren we 3,5 uur onderweg.. We zagen bij de ingang een groot hek met een caravan ervoor, eerst dachten we dat het er stond om de mensen af te schrikken.. Er was overal prikkeldraad maar uiteindelijk vonden we toch een weggetje, namelijk een weg die de paintballers gebruiken (het gebied daar word gebruikt om te paintballen). We liepen door een stuk bos en toen kwamen we er uiteindelijk en zagen we ineens een ander gebouw staan, dat was blijkbaar van de paintball organisatie en we zagen een tent staan, een auto en een paar stoelen. We dachten van: ach naja zal wel.



Toen we er voor stonden zag het er super maar dan ook echt super mooi uit, chateau Bambi/Rouge was vroeger een hotel en het is gebouwd in 1889 en in 2009 werd het gesloten wegens financiële problemen. We stonden rustig wat mooie foto's te maken van het kasteel en toen gingen we richting het zwembad wat er naast zat. Het zag er echt uit als een bloedbad maar ik hoop dat het gewoon blaadjes waren of dingen die aan het roesten waren haha! Ineens kwam er een man naar ons toe dreigend dat we direct weg moesten anders zou hij de politie bellen want hij wou geen mensen hier hebben omdat hij denk dat we anders dingen kapot gaan maken. Nou, wij kwamen echt niet om dingen te slopen maar om mooie foto's te maken. Dus na 20 minuten (!) moesten we gelijk weg wat super jammer was maar ik heb wel echt genoten! Toen ik thuis was had ik wat research gedaan en zag ik dat dit chateau word gebruikt voor paintballers en blijkbaar is die man de eigenaar van die paintball organistatie. De chateau word ook gebruikt voor brandweer en politie oefeningen, dus ik had het gevoel dat die man uit zijn nek lulde en ons er gewoon niet wou hebben.


Daarna gingen we naar Brussel een drankje doen en eten. Het was een erg leuke dag!

Dit was het dan weer, ik hoop dat jullie het leuk vonden!


0 reacties:

Een reactie posten

Copyright © 2014 Isabella